Ik ben altijd op zoek naar psychologie van gedrag, van communicatie en van brands. Om duurzaam waarde toe te voegen, om te verstaan wat er tussen de regels door wordt gezegd en om duurzaam het verschil te maken. Als entrepreneur, proces-begeleider, spreker, brand-expert, director of espresso-liefhebber.. Soms in de organisatie, vaak erbuiten.
Ik ben gepassioneerd, bezield en denk groot. Dat is in elk geval wat ik vrij vaak terugkrijg.. en door veel en vroege ervaring als ondernemer de entrepeneurial spirit in mij doen laten ontbranden.
Als je oprecht gelooft wie je bent en wat je doet, vertrouw je erop dat mensen vanzelf voor jou kiezen. Als je je identiteit volledig doorvertaalt in alles wat je doet en laat, dan heb(en ben) je een uniek en het meest krachtige instrument ooit.
Zin in een heerlijke espresso?
Dan ontmoet ik je graag!
ENTREPRENEURIAL
LEADERSHIP
Entrepreneurial leadership gaat over ondernemend leiderschap. Over ondernemerschap. Over ontdekken wie je bent als leider, wat je drijft en vooral: wat je tot een authentieke leider maakt waar anderen op willen aanhaken. Wat is jouw droom als CEO, of als ondernemer? Niet je taak, nee. Je droom. Waar droom je van met jouw organisatie? Of met jouw leven; wat je vervolgens in de organisatie brengt.
Entrepreneurial leadership zou je ook leiderschap 2.0 kunnen noemen, maar dan bewust van jezelf, het collectief waar je deel van uitmaakt en je talenten gecombineerd met wat je drijft. Ik begeleid collectieven, organisaties, ondernemers en CEO’s om te gaan staan waar ze in geloven, om dat onderdeel te maken van een groter geheel en hoe dat ingezet kan worden in hun eigen werkveld.
De nieuwe vorm van leiderschap. Are you in?
EENVOUD:
“Welke betekenis heb jij voor de wereld om je heen?”
Ik onderneem graag, zolang het bijdraagt aan de reden waarom ik elke dag mijn bed uit kom. Handelend vanuit de filosofie dat de aarde te leen is en rentmeesterschap op haar plaats is. Betekenis toevoegend aan propositie en positionering: marketing & brand 3.0.
Een merk (=organisatie) is niets anders dan de intentie die ooit is uitgesproken. De intentie om de mensen zich thuis te laten voelen (Starbucks), om mensen plezier te geven (Disney), om ze fantastische producten te geven waar ze trots op zijn (Apple). Waarom denk je dat dit nu enkele van de grootste bedrijven ter wereld zijn?
Die intentie, die is van wezenlijk belang. 9 van 10 organisaties weten niet meer wat die intentie ooit was en focussen zich nu op ‘waarom’ doe ik mijn business? (Why). Die ‘Why’ is natuurlijk bijzonder interessant, maar wordt pas relevant als de intentie helder is. Die intentie zorgt ervoor dat je anders bent dan anderen, maar vooral dat je waarachtig bent.
Ik help merken (=organisaties) weer het merk te worden die ze feitelijk willen zijn, maar waarvan ze niet (meer) weten dat ze die willen zijn (of er niet meer in geloven). Dit doe ik in incompany workshops, op-maat-trajecten, strategie-begeleiding of als merk-strateeg.
SPREKER
– Speaker at events, incompany and conferences.
“In sessies van een ½ uur tot 2 uur is Joris Blijenberg in staat groepen tot 500 man van de eerste tot de laatste minuut te boeien met een inspirerend programma over onconventioneel ondernemen: “Doing the opposite of business”. Hoe je succesvol kunt ondernemen door simpelweg dat te doen wat het dichtste bij je ligt: onconventioneel jezelf zijn.
Daarbij is hij trendsetter op het gebied van marketing 3.0. Hij gebruikt hierbij inspirerende en zelf meegemaakte voorbeelden die iedereen aanspreken en die duurzaam beklijven. Na zo’n sessie wil je meer!” (bron: Volkskrant Magazine)
HIER GAAT HET OM:
“Als je geen plan hebt met je leven,
word je ingezet in het plan van een ander.”
Wij zijn ervan overtuigd dat een betere wereld ontstaat wanneer betekenis en winst hand in hand gaan; dat je betekenisvol bent & groeit als je handelt vanuit je ware identiteit.
Daarom vragen wij je, als mens en als merk. Wat blijft er over als je alle randzaken wegdenkt? Waar gaat het dan écht om? Dat ene waar je energie van krijgt.
Wat is het aller belangrijkste dat je hebt te geven?